NYC

Moikka!

Eli pääsin käymään New York Cityssä mun hostperheen kanssa 28.-29.7. Mentiin autolla ja yövyttiin siis yksi yö hotellissa. Lähdettiin 28.7. aamulla ajamaan kohtia New Yorkia, ajomatka kesti jotain 4,5h pysähdyksen kera. Mun osalta ajomatka kului suurilta osin nukkuen 💤 Kun saavuttiin perille, käytiin eka kirjautumassa sisälle hotelliin. Mä ja Cate saatiin oma huone, ja muut nukku sitten toisessa huoneessa. Mun ja Caten huone oli 16. kerroksessa ja näkymät sieltä oli tosi kivat 😍 Kun oltiin heitetty kamat huoneisiin niin lähdettiin heti kiertämään kaupunkia! Me liikuttiin pääosin sellasella hop on hop off - bussilla. Käytiin tolla bussilla kattomassa mm. Empire State Building ja Central Park. Bussiajeluilta mulla ei valitettavasti oo kauheesti kuvia, sori!
Maisemia bussin kyydistä ihan 9/11 muistomerkin läheltä



Bussiajelun jälkeen tsekkaamassa Rockefeller center ja sen lähiympäristö. Se oli tosi kivaa aluetta, siellä olisin voinut olla vähän pidempäänkin. Tän jälkeen me mentiin yhteen italialaiseen ravintolaan illalliselle ja sain siellä ihan sairaan hyvää pastaa😋
 Rockefeller center ja sen lähialuetta



Illemmalla mentiin kattoon Times Square ja ei vitsi se oli siisti kaikine valoineen ja mainoksineen! Ylläri ylläri, Times Square oli aivan täynnä ihmisiä, ja siellä oli aika vaikea liikkua. Mutta silti se oli kyllä tosi makee paikka!

Times square oli todella makee paikka!!



Sunnuntai aamuna me saatiin Caten kanssa aamupala meidän huoneeseen ja kun oltiin syöty se, niin lähettiin porukalla kävelemään kohti High Line-puistoa ja samalla myös meidän lautan lähtöpaikkaa. High line oli tosi kiva ja nätti paikka! Se puisto on siis rakennettu vanhan juna/metroradan päälle ja sieltä on kivat näkymät 😇

Näkymiä High Linelta😎

High Linen jälkeen me mentiin lautalle, jotta päästiin katsoon Statue of Liberty. Tykkäsin tosta lautasta tosi paljon, koska se kävi tosi lähellä saarta, jossa toi patsas sijaitsee. Sain Statue of Libertystä tosi kivoja ja onnistuneita kuvia!


Meikäläinen sai oikein yhteiskuvan vapaudenpatsaan kanssa😂🙌🙌

Lauttamatkan jälkeen me lähdettiin bussilla takaisin Times Squaren läheisyyteen. Käytiin syömässä pizzaa, joka oli muuten toooosi hyvää (ja halpaa!!) 😍 Sen jälkeen me käytiin shoppailemassa ja käytiin mm. NBA-kaupassa, joka oli kyllä aika cool paikka! Oli ihan kiva reissu New Yorkiin, mutta mulla jäi vähän harmittamaan, ettei ehditty 9/11 memorialille tai YK:lle. Eniten ehkä harmittaa se, etten päässyt YK:lle, mutta hei joku toinen kerta sitten!

Mun oli ihan pakko laittaa tähän loppuun vielä kuva mun naminami pizzasta😍

Ja vielä yhteiskuva musta ja pizzasta 😜

Mun täytyy oikeesti olla todella kiitollinen mun perheelle, että ne vei mut nykiin. Siis niin siistiä!!

Evilla

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Iloinen jälleennäkeminen

Six Flags America

Iloisia uutisia!